سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

نحوه پرواز با کوادکوپتر/آموزش ایستگاه پرواز

خرید کوادکوپتر دوربین دار و بدون دوربین | انواع ماشین کنترلی

نحوه پرواز با کوادکوپتر/آموزش ایستگاه پرواز

۱,۸۲۸ بازديد

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که برای اولین بار قرار است پرواز با کوادکوپتر را تجربه کنید یا آنکه تجربه پرواز دارید اما برای اولین بار قرار است پرنده جدید خود را به پرواز در آورید، بهتر است به نکات زیر دقت فرمایید:

 

 

د محافظ ملخ های کوادکوپتر را حتما بر روی پرنده خود سوار کنید، چراکه اینکار باعث خواهد شد تا در صورت اصابت پرنده با مانع، از ملخ شما محافظت شود.

 

برای اولین پرواز حتما پرنده را در یک محوطه باز روی زمین بگذارید و خود در پشت پرنده ایستاده و سپس اقدام به پرواز پرنده نمایید. پشت پرنده جایی است که درب باتری پرنده وجود دارد و دوربین پرنده، نشان دهنده ی جلوی پرنده است. اتکا به چراغ سبز یا قرمز برای مشخص کردن سر جلو یا سر عقب پرنده مناسب نیست، چراکه ممکن است در یک پرنده چراغ سبز نشانه سر جلو پرنده باشد و در پرنده دیگر، چراغ سبز نشان دهنده عقب پرنده باشد. بهتر است همانطور که گفته شد، برای مشخص کردن سر جلو یا عقب پرنده خود، به جای درب باتری یا دوربین آن دقت کنید. این نکته را جدی بگیرید. برای اولین پرواز حتما در پشت پرنده خود بایستید.

هرگز پرنده خود را در شرایط هوایی بد مانند وجود باد شدید به پرواز در نیاورید.

نکته حائز اهمیت در مورد ملخ های کوادکوپتر شما این است که ملخ ها به صورت ضرب در با یکدیگر متفاوت اند. یعنی هر ملخ مخالف جهت ملخی که در کنار آن است می چرخد، اما جهت چرخش آن با ملخ روبروی یا پشت خود یکی است.

مد هدلس را تنها زمانی که در پشت پرنده هستید، فعال نمایید. همانطور که گفته مد هدلس به پرنده شما کمک می کند تا فارغ از اینکه سر آن به کدام سمت قرار گرفته است، در جهتی که شما دستور داده اید، جابجا خواهد شد. نکته دیگر در مورد هدلس مد این است که وجود اشیاء آهنی می تواند در عملکرد آن تاثیرگذار باشد.

اگر کوادکوپتر شما دارای دوربین است، در دفعات اول پرواز آن را بر روی پرنده خود سوار نکنید. ابتدا سعی کنید به پرواز با پرنده خود مسلط شوید و سپس در دفعات بعدی دوربین را نصب کنید.

یادداشت

به عنوان تجربه اول، از زیاد ارتفاع گرفتن بپرهیزید. پشت پرنده خود بایستید، پرنده را تا ارتفاع حداکثر یک متری در یک فضای باز بالا بیاورید و در یک مربع یک در یک آن را به پرواز درآورید. این کار را تا زمانی که به طور کامل بر پرواز با کوادکوپتر خود مسلط شوید، ادامه دهید (پشتیبانی ایستگاه پرواز).

یادداشت

هیچ گاه پرنده شما بدون دلیل دچار اختلال در پرواز یا بی ثباتی نخواهد شد. در صورت بروز چنین مشکلی، حتما دلیل را بیابید (پشتیبانی ایستگاه پرواز).

یادداشت

اگر پرنده شما دارای مد تغییر سرعت است، آن را در پایین ترین حالت قرار دهید (پشتیبانی ایستگاه پرواز).

یادداشت

در صورتی که پرنده شما دارای GPS نیست، گزینه “بازگشت به خانه یا همان RTH” در این پرنده قابل اعتماد نخواهد بود (پشتیبانی ایستگاه پرواز).

یادداشت

هیچگاه پرنده را از دید خود خارج نکنید. در تمام لحظات پرواز، سعی کنید پرنده خود را تحت نظر داشته باشید (پشتیبانی ایستگاه پرواز).

یادداشت

در صورت اصابت پرنده با مانع، حتما گاز را ببندید تا ملخ ها از حرکت بایستند و از آسیب بیشتر پرنده جلوگیری شود. اگر سیستم شما اوتوهاور بود، پرنده را دیس آرم کنید. نحوه دیس آرم کردن نیز در آموزش مربوط به راه اندازی کوادکوپترها گفته شده است (پشتیبانی ایستگاه پرواز).

یادداشت

همه پرنده ها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارند. اما بهتر است از این گزینه پروازی بی رویه استفاده نکنید. در صورت اجرای این حرکت، حتما اطمینان حاصل نمایید که ارتفاع پرنده مناسب باشد. در برخی مدل ها، تنها، فشردن دکمه چرخش باعث چرخش ۳۶۰ درجه نخواهد شد و باید پس از آن به پرنده فرمان حرکت به چپ یا راست داده شود (پشتیبانی ایستگاه پرواز).

با بکارگیری اصول اولیه بالا می توانید از پروازی مطمئن و دلچسب لذت ببرید. گروه ایستگاه پرواز بر آن است تا با به اشتراک گذاری این نکات ساده اما حائز اهمیت، شما را در تجربه ای دلنشین همراهی کند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه کوادکوپترها منتظر آموزش های بعدی ما باشید.  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.