جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

راهنمای خرید کوادکوپتر

خرید کوادکوپتر دوربین دار و بدون دوربین | انواع ماشین کنترلی

راهنمای خرید کوادکوپتر

۱,۸۲۵ بازديد

کوادکوپتر

اگر تاکنون رادیو کنترل یک کواد کوپتر را (فارغ از مدل،  اندازه و امکانات آن) به دست نگرفته اید؛  بهتر است گامی هرچند کوچک به این دنیای بی حد و مرز بگذارید و گوشه‌ای از لذت‌ها و جذابیت‌های آن را تجربه کنید. به جزئت می‌گوییم که در ابتدای ورود خود به این زمینه با اولین گام‌های هرچند ابتدایی ، دیگر نخواهید توانست از جذابیت ها و هیجان آن دل بکنید. 
کوادکوپترها و مولتی روتورهای مبتدی را از نظر دسته بندی می توان به سه دسته‌ی بدون دوربین ، دوربین دار و دوربین دار با ارسال زنده تصویر تقسیم بندی کرد. در هر دسته محصولاتی از شرکت‌های مختلف در ابعاد و شکل ظاهری متفاوت ارائه شدند تا بتوانند نیاز و سلیقه کاربران را به بهترین نحو تامین کنند.
در این قسمت از فروشگاه ایستگاه پرواز می توانید مجموعه ای از بهترین گزینه های برترین برندهای سازندهی کوادکوپترهای مبتدی را در قالب یک دسته بندی به صورت یکجا مشاهده کنید.

 

راهنمای جامع خرید کوادکوپتر

 
هر آیتم توسط حروفی نامگذاری می شود که نشانگر قابلیت‌های آن است. در اینجا به چند حروف پرکاربرد در معرفی و نامگذاری کواد کوپتر های مبتدی اشاره خواهیم کرد:

حرف C : دوربین دار

این حرف نشان‌دهنده این است که کوادکوپتر مورد نظر دارای دوربین بوده که تصاویر آن روی مموری ذخیره می‌شود. بعد از فرود کوادکوپتر می‌توانید تصاویر و ویدیوهای هوایی خود را مشاهده کنید. 

حرف W : دوربین دار با قابلیت ارسال زنده تصویر

این حرف در هر آیتم و محصول نشان‌دهنده قابلیت تصویربرداری با ارسال زنده تصویر آن کوادکوپتر است. کافیست نرم افزار مربوط به هر پرنده را از صفحه آن در فروشگاه ایستگاه پرواز دانلود کرده و روی گوشی همراه خود بریزید تا آن را به مانیتور کوادکوپتر خود برای نمایش تصاویر هوایی به صورت زنده تبدیل کنید. 

لازم به ذکر است که برای انتقال و تماشای تصاویر نیازی به اینترنت ندارید، از طرفی باید توجه داشته باشید که برد انتقال زنده تصویر بسته به محیط پرواز شما و عاری از نویز بودن آن، میتوانید از 20 تا 100 متر متغیر باشد. 

حرف H : قابلیت حفظ ارتفاع

یکی از فاکتورهایی که برخی از آیتم‌ها از آن برخوردارند ، قابلیت حفظ ارتفاع پرنده است. با کمک این ویژگی میتوانید پرنده را در ارتفاع مورد نظر خود قفل کرده تا به صورت شناور در آن نقطه باقی بماند. 

حرف G : دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل

اصولا دوربین‌‌های کوادکوپترهای مبتدی دارای کیفیت پایینی هستند اما شرکت سایما برای جلب رضایت مشتریان خود ، آیتم‌هایی با دوربین 8 مگاپیکسلی ارائه کرده و آنها را با حرف G انگلیسی نمایش داده است. میتوانید دوربین این کوادکوپترها را به دوربین‌های 4k هم ارتقا دهید. گزینه‌های مناسب دوربین‌های 4k برای کوادکوپترهای مبتدی را میتوانید از این قسمت فروشگاه ایستگاه پرواز مشاهده کنید. 

زمان پرواز و باتری کوادکوپترهای مبتدی

 

متوسط زمان پرواز کوادکوپترهای مبتدی حدودا 10 دقیقه است. باتری با ابعاد بزرگ‌تر در پرنده جا نمی شود بنابراین اگر تمایل دارید زمان پرواز آن ها را افزایش دهید، بهتر است از باتری‌های یدک استفاده کنید. 

بازگشت به خانه کوادکوپترهای مبتدی

هیچ  پرنده‌ای بدون بهره گیری از سیستم GPS نمی‌تواند برگشت به خانه به صورت دقیق داشته باشد، تبلیغ بعضی از محصولات که مدعی برگشت به خانه می‌شوند کذب نیست اما نکته اینجاست که این آیتم‌ها فقط از روی قطب نما موجود در پرنده امواج رادیو رو دنبال می‌کنند که می‌تواند غیر دقیق و تحت تاثیر میدان مغناطیسی محیطی که پرواز در آن صورت گفته عمل کند، 

به زبان ساده باید گفت که به سیستم برگشت به خانه بدون GPS اعتمادی نیست.

 

منبع : فروشگاه ایستگاه پرواز www.flystation.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.